Dzisiaj modna jest różnorodność – nowa reklama szwedzkiego HΜ

Po modowej części internetu krąży nowy spot szwedzkiego odzieżowego giganta – H&M. Od premiery spowodował sporo różnych reakcji. Jedni są zachwyceni, inni wręcz przeciwnie.

Dzisiaj modna jest różnorodność.

Tak powiedziałam w nagłówku i tego się będę trzymać. Zwłaszcza, że od jakiegoś czasu każda marka chce się wyróżnić zatrudniając do swoich kampanii coraz to bardziej oryginalne osoby. Niedawno był wielki bum na modelkę z Zespołem Downa – Madeline Stuart. Teraz większość domów mody zatrudnia Chantelle Brown (Winnie Harlow), ciemnoskórą modelkę cierpiącą na bielactwo. O modelkach plus size nawet nie wspomnę, bo tutaj walka toczy się od dobrych paru lat…

I czy coś to zmieniło?

Nie. Wielkobudżetowe kampanie, pokazywanie rozstępów i innych w pełni naturalnych cech kobiecych ciał wcale nie zmieniło ani świata high fashion, ani mentalności nastolatek katujących się dietami i ćwiczeniami. Nadal udajemy się do sklepów, które kuszą swoją ofertą na pięknych ciałach młodych dziewczyn. Nadal szukamy w internecie diet i ćwiczymy z Chodakowską, żeby być zgrabnymi i zdrowymi kobietami… Łudząco przypominającymi obecny sylwetkowy trend.

Że tak to ujmę: „przypadek? nie sądzę.”

#LadyLike

Wracając do reklamy. Podoba mi się, jest dobrze przemyślana, pomysłowa, dynamicznie zmontowana. Podkreśla dynamiczne życie każdej kobiety, a także ich różnorodność – w urodzie, makijażu, budowie ciała, ale i sposobie spędzania czasu…

Swoimi reklamami odzieżowy gigant chce wyjść naprzeciw stereotypom związanym z kobietami. W lecie pokazał aniołki Victoria’s Secret jako seksowne i kochające adrenalinę fitgirls (pisałam o tym tutaj). A tym razem postanowił kontynuować i zarazem rozszerzyć trend różnorodności. Kontynuować angażowanie w swoje kampanie starsze modelki i pokazać jeszcze większą różnorodność zatrudniając transseksualistów i kobiety o różnych kształtach i odcieniach skóry.

Chociażby nie wiem jak się starały największe giganty świta mody, obecnego trendu sylwetkowego tak łatwo nie zmienia. To wymaga lata ciężkiej pracy nad mentalnością zarówno u podstaw jak i u „władzy”.

Maja Puente podpis



  • Lubię takie kampanie, ale już dawno przestałam się łudzić co do ich szczerości – według mnie jest to po prostu świetny sposób na robienie sobie dobrego PRu ;)